2006
Un any més ja són aquí les barraques, un dels festivals més esperats al llarg de l'any pel jovent de Figueres. Aquest any, però, l'alegria ve en petites dosis; això és degut a la decisió de la regidora de joventut Yolanda Milán de retallar l'espai temporal de barraques de 9 a 4 dies al·legant a una millora del festival així com dels grups i afegint una subseu de barraques (la zona 0) a una zona cèntrica de Figueres per tal de crear ambient al centre de la ciutat i una festa per als menors d'edat (una alternativa barata i mal pensada per tal que els menors no anessin a les barraques intentant evitar així els comes etílics dels menors d'edat).
A més d'aquesta mesura abocada al fracàs, cap de les compensacions per la retallada de dies s'ha vist complerta, els horaris de tancament segueixen essent els mateixos excepte el dissapte, els mòduls (els barracons) segueixen essent de la mateixa mida. Cal fer esment, també, que amb la retallada de dies la música catalana s'ha vist greument perjudicada i limitada a dos únics grups (a més dels del concurs de música jove que cantaran en català). L'únic punt positiu és l'allargament dels horaris de busos nocturns gratuïts amb trajecte de la pl.Catalunya a Barraques.
Així doncs, es preveu un any poc productiu econòmicament i amb les mateixes mancances d'altres anys. Diuen que l'home és l'únic animal que s'entrebanca dos cops amb la mateixa pedra; la Yolanda Milán veurà com ella mateixa compleix amb la cita després de barraques.