Comunicat sobre la Caserna del Bruc

Davant la notícia apareguda al diari electrònic e-notícies el proppassat dia 30 d'abril titulada CiU s'avança a ERC amb la reivindicació del Bruc les JERC - Les Corts fem les següents consideracions:

Primer: ja a l'any 1992, l'Assemblea Local de les JERC - Les Corts va celebrar una botifarrada a l'Avinguda de l'Exèrcit per tal de reclamar la cessió gratuïta i sense condicions de l'espai que ocupa la Caserna del Bruc a l'Ajuntament de Barcelona. Aquesta exigència al Ministeri de Defensa de l'estat espanyol es deu a tres dels pilars bàsics de la nostra organització: la nostra lluita pacifista i antimilitarista, la lluita per tal de garantir un dret com és de l'emancipació del jovent del nostre barri i, per últim, la lluita per tal d'aconseguir un estat lliure sense dependre d'estructures de l'estat espanyol.

Segon: ja que 15 anys després, l'any 2007, no s'havia aconseguit la cessió de l’esmentat espai, les JERC - Les Corts vam endegar un seguit d'accions tant d'activisme al carrer com a nivell institucional per tal d'assolir el nostre objectiu que detallem a continuació:

A nivell institucional:

- Aprovació al Consell del Districte de Les Corts d'una moció presentada pel Grup Municipal d'Esquerra a instàncies de les JERC - Les Corts on s'instava a l'Ajuntament del Districte a exigir la cessió dels terrenys del Bruc sense cap condició a l'Ajuntament de Barcelona.

- Presentació d'una proposició no de llei i d'una bateria de preguntes a la Comissió de Defensa del Congrés dels Diputats de l'estat espanyol que encara no han obtingut resposta.

A nivell d'activisme:

- Penjada d'una pancarta a la sortida de la parada del metro de Palau Reial per tal de fer conèixer a la població del barri la nostra postura sobre el Bruc.

- Edició de 500 cartells enganxats pel barri per tal de conscienciar a la població cortsenca de la situació de la Caserna del Bruc i la postura del Govern espanyol en la qüestió.

Per tot això, demanem que el mitjà de comunicació e-notícies pengi una notícia al seu lloc web per tal de rectificar una informació errònia.

En segon lloc, seguim reclamant al conjunt de les forces polítiques que actuïn amb conseqüència a la moció aprovada al Plenari del Consell de Districte de Les Corts.

Les Corts, Barcelona, Països Catalans a 6 de maig de 2008