2013
Diumenge al matí, les JERC Sabadell i les JERC Vallès Occidental van presentar al Consell Nacional de la organització una proposta de resolució per tal que les JERC rebutgin el Quart Cinturó i donin suport a l’alternativa proposada per la Plataforma Sant Julià, que enllaçaria les C-58 amb la B-124. La resolució va ser aprovada per unanimitat per l’òrgan.
El dia 23 de novembre, els ajuntaments de Sabadell i Terrassa, acompanyats de la Generalitat, van demanar al Ministeri de Foment que es reactivessin les obres del Quart Cinturó. Gràcies a Esquerra Republicana, el Parlament va aprovar la creació d’una comissió d’estudi de la proposta alternativa, i per això, les JERC hem volgut posicionar-nos prèviament a favors de la mateixa.
La resolució aprovada és al següent:
En motiu del comunicat de premsa emès pel Departament de Territori i Sostenibilitat el passat 23 de novembre, referent a la proposta de perllongament de la B-40 de Terrassa a Sabadell, les JERC volem expressar el següent:
1. Les JERC estem d’acord a millorar la connexió entre Sabadell i Terrassa més enllà de la connexió per la N-150, ja que aquesta comunicació és fonamental per la mobilitat en l'àmbit comarcal. Ara bé, no estem acord amb la proposta presentada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, i acordada amb els ajuntaments de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. Aquesta proposta manté la traçada que havia definit el ministeri de Foment, i que té un fort impacte en el bosc de Can Bonvilà, els conreus de Ca n'Argelaguet, Ca n’Ustrell i Mas Canals (és a dir, travessa pel mig del Parc Agrari), espais que son fonamentals per la comarca, però especialment per l’entorn natural de Terrassa i Sabadell.
Des del jovent independentista defensem que la proposta més adequada per salvaguardar aquests espais, i donar una solució a la demanda de millorar en la comunicació viària, és la traçada proposada per la plataforma de Sant Julià. Aquesta s’ajusta a la via del ferrocarril existent i ,per tant, seguint els criteris de la compactació de les infraestructures, aconsegueix el mínim impacte possible en l’entorn natural del territori amb la màxima racionalització dels recursos.
2. Recolzem la proposta de connexió entre la C-58 i la B-124 a través de la Ronda Oest de Sabadell, demanda de la qual ERC ha estat propulsor, ja que aquesta via representa una de les comunicacions comarcals més congestionades del Vallès, fet que provoca fortes congestions al municipi.
Per contra, la traçada en la connexió que es planteja des del Departament és intolerable, ja que afecta els terrenys pròxims a la masia de Togores i tal i com ja vam fer en el seu dia creiem que la solució de connexió proposada per la plataforma de Sant Julià és molt més acurada i de menor impacte en l’entorn natural, ja que no afecta aquest espai natural.