< Tornar enrere

ACTUALITAT: NOTÍCIES

23.12
2011
T-ESCANYA

Les JERC Sarrià-Sant Gervasi diem NO a l'apujada abusiva del transport públic!

Les Juventuts d'Esquerra Republicana de Cataunya (JERC) del districte de Barcelona de Sarrià Sant Gervasi considerem abusiva l'apujada del preu del ransport públic a Barcelona entenet que pujar un 12% respecte el preu del 2011 el bitllet més comprat com és el T-10  és un gran error per part de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’Àrea de Barcelona. Segons la Plataforma de Promoció del Transport Públic (PTP) en el període 2001-2012 la T-10 s’ha encarit un 74% amb la intenció d’atraure viatgers cap als abonaments mensuals i trimestrals, la qual cosa ha fracassat, doncs encara concentra el 84% del total de vendes de títols de transport. 

A més a més, cal dir que l'augment de preu no s'ha vist reflctit en un augment de serveis sinó tot el contrari ja que a partir d'aquest més de Gener el metro de la ciutat ja no circularà tota la nit els dissabtes i passarà a tancar a les 2 de la nit cosa que perjudica directament al juvent de la ciutat i del districte. 

Aquest fracàs en incrementar la venda de títols mensuals i trimestrals demostra que cal canviar el model de gestió i de finançament de l’ATM. En el període 2010-2012 l’aportació de l’Estat ha passat de 200 M€ a 133M€, una reducció del 43%, mentre que la Generalitat i l’Ajuntament han incrementat la seva aportació en un 6,3% i un 9,5% respectivament, segons el Departament de Territori i Sostenibilitat. De tal manera que les JERC Sarrià- Sant GErvasi convidem al Govern a tenir en compte la proposta d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) al Parlament per tal de posar publicitat als bitllets de tal manera que el preu d'aquests quedi rebaixat ja que en temps de crisi pujar els preus només fa que enpitjorar la situació, ja precaria, de la gent. 

El portaveu de les JERC-Sarrià Sant Gervasi Marc Laporte ha afirmat que "ara per ara no és el moment de pujar els preus dels bitllet amb l'objectiu de fomntar l'ús dels bitllets unipersonals com poden ser el T-Trimestre o el T-Mes ja que la gent no està disposada a pagar de cop tants diners i convida a l'ATM a canviar el model de finançament ara que el govern Espanyol no paga"

Laporte a més a més ha convidat als usuaris del transport públic de Barcelona a utilitzar transports altrenatius com ara pot ser el Bicing o la bicicleta privada de tal manera que la contaminació acústica i mediambiental de la ciutat quedaria reduida notablement.

T-ESCANYA T-ESCANYA