Comunicat agressió policial a un militant del Jovent Republicà de Sant Andreu

La nit del 18 d’octubre, després de la manifestació a Passeig de Gràcia, un militant del Jovent Republicà de Sant Andreu va ser agredit brutalment pels Mossos d’Esquadra.

Enviem tot l’escalf i suport a totes les persones que pateixen la repressió de l’Estat espanyol. No esteu soles!

Agressió policial a un militant del Jovent Republicà de Sant Andreu

En aquesta piulada podeu veure les conseqüències de la brutal agressió policial que va sofrir el nostre company: https://twitter.com/joventstandreu/status/1186376418051137536?s=19

El militant, acompanyat dels seus amics, sortia d’un supermercat entre Rambla Catalunya i Passeig de Gràcia. Es dirigia a agafar el metro quan es va veure envoltat de 3 furgones dels Mossos d’Esquadra. Davant d’aquesta situació va intentar marxar corrents però els policies el van agafar i colpejar diverses ocasions, de manera totalment anti-protocolària, causant greus ferides al cap i a altres parts del cos, mentre ell cridava queixant-se i els policies li digueren mentre reien: ‘no grites maricona’. Finalment, el militant va sentir com pujaven al furgó i marxaven. A l’obrir els ulls va veure com l’apuntaven amb una escopeta, de la qual es va poder escapolir tot marxant trontollant.
El Jovent Republicà de Sant Andreu condemnem fermament l'extrema violència policial que s'ha produït arreu aquests dies. No pot ser que hi hagi unes forces d'ocupació actuant de manera impune arreu del país, per això n’exigim la seva expulsió immediata. Encara és més preocupant que els Mossos d'Esquadra incompleixin de manera flagrant els seus protocols d'actuació, causant detencions totalment arbitràries, violència amb seqüeles vitals o, en aquest cas, una agressió totalment injustificada. És per aquest motiu que exigim responsabilitats polítiques a la Conselleria d’Interior i els Mossos d’Esquadra, per tal que aquest cos policial no obri el cap de les persones manifestants ni se’n rigui amb consignes homòfobes.

Emetem aquest comunicat a petició de l'equip d'advocats que defensarà els interessos del nostre militant amb l'objectiu d'aconseguir més proves sobre el cas. L’agressió es va produir el divendres dia 18 d'octubre a les 23:34h al Carrer Provença, 254. Demanem la màxima difusió per tal de trobar testimonis de l'agressió i també qualsevol material audiovisual que pugui servir per ajudar a identificar els policies.
També volem aprofitar aquest comunicat per enviar tot l’escalf i suport en nom del Jovent Republicà de Sant Andreu a totes les persones que pateixen la repressió de l’Estat espanyol. Les dades parlen per si soles: en només 6 dies es van produir 579 ferides, 4 de les quals van perdre la visió d’un ull, una d’elles continua molt greu i 60 són periodistes acreditades.  A més, també hi va haver 179 detingudes, 18 dels quals han estat enviades a la presó. No esteu soles!

Fem front a la repressió. La solidaritat és la nostra millor arma!

[Països Catalans, 21/10/19]

Comunicat publicat a les nostres xarxes socials Comunicat publicat a les nostres xarxes socials