2010
Notícia de l'edició de Terrassa de l'Avui: www.avui.cat/terrassa
Les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya (JERC) han presentat aquest dijous la 15 edició de l'Acampada Jove que se celebrarà del 15 al 17 de juliol a Montblanc. L'acte ha comptat amb la participació del Portaveu Nacional de les JERC i director de l'Acampada Jove, Gerard Coca que l'ha definit com “el punt de trobada de la festa, de la música feta a casa nostra amb accent reivindicatiu”.
Després de nou anys a Arbúcies i quatre a Sant Celoni, aquest any la festa es consolida a la vila de Montblanc amb la segona edició consecutiva, que convertirà la capital de la Conca de Barberà en el punt de trobada del jovent independentista. “Aquest espai ens ofereix unes característiques ideals per celebrar l'acampada i esperem seguir apostant per aquest emplaçament durant molts anys més”. Coca ha recordat que la primera Acampada va tenir lloc a Arbúcies “amb poc menys d'un centenar de persones i amb un o dos grups musicals”. Ara, després de 15 anys el festival s'ha consolidat. “El projectes amb una base sòlida perduren al llarg del temps, i l'Acampada n'és un clar exemple”. Com que es compleixen 15 anys, el cartell agafa un caire més català i reivindicatiu amb la presència de més conjunts dels països catalans que mai. Dels setze grups participants, només dos són de fora de Catalunya. El dijous 15 de juliol serà el torn dels Strombers i La Pegatina. També actuarà el grup terrassenc Kayo Malayo. El divendres s'espera un dels plats forts de l'Acampada. Els barcelonins Ojos de Brujo compartiran escenari amb Los Delinquentes. L'últim dia del festival, Els Pets i Dr. Calypso ocuparan l'escenari gran de Montblanc per delectar als milers de joves acampats amb la presentació del nou disc “Fràgil” a càrrec dels tarragonins i els sons jamaicans d'una banda que no ha fallat mai a l'Acampada . “Hem volgut mesclar els estils musicals de tota la vida, amb les noves tendències emergents” ha reconegut Coca.
Concurs de grups emergents
Com cada any per aquests dates la federació regional de les JERC Vallès organitza el ja consolidat festival de Música Jove. El Connecta 2010 és un projecte que té com a prioritat contribuir a la regeneració del mercat musical del país, el suport directe a les bandes emergents i el reforçament del teixit associatiu català. Enguany se celebra la setena edició del festival, que ha servit per promocionar una gran llista de grups novells. Després de passar per Sant Cugat, La Garriga i Matadepera, aquest any el festival tindrà lloc el 19 de juny al municipi de Santa Perpètua de Mogoda. El grup guanyador participarà a la final del concurs “Música Jove” que se celebra en el marc de l'Acampada Jove i on el guanyador aconseguirà actuar a l'escenari principal de l'Acampada Jove l'any següent 2011.
La venda d'entrades es pot fer a través de la pàgina web: www.acampadajove.cat. A Terrassa també es poden adquirir a la botiga Gong Discos.
