2012
Les JERC Tortosa vam celebrar aquest cap de setmana el seu segon congres local. La nova executiva local està formada per: Emili Alcoverro (Portaveu), Miquel Segarra (secretari d'organització), Òscar Ortiga (secretari de finances), Lorena Checa (secretària de la dona), Joan Eiximeno (secretari de política municipal), Josep Vidal (secretari de comunicació) i Jordi Cuartiella (secretari de campanyes). També es va fer l’elecció del representant al Consell Nacional de les JERC, que serà Oscar Òrtiga.
Des de la nova executiva local, volem donar les gràcies a totes les persones que durant aquest primer any han ajudar a consolidar el projecte de les JERC a Tortosa i especialment a la nostra antiga portaveu, Cristina Giron, i també a l'ex-militant, Sílvia Altadill.
En el marc de la celebració del nostre primer aniversari, es va realitzar una acció per a la retirada dels monuments feixistes a la nostra ciutat. El Jovent independentista demanem a l’Ajuntament de Tortosa que faci retirar el monument i la resta de mostres de glorificació feixista present als nostres carrers. És antidemocràtic i intolerable obligar-nos a conviure amb exhibicions de lloança a règims autoritaris i demostracions d’elogis cap al dictador Franco. Tal i com ha declarat el portaveu: “No pot ser que a la nostra Tortosa, encara avui, trobem restes de franquisme; sense l'eliminació dels símbols d'aquest règim, no es pot assolir una autèntica dignificació de les persones que van lluitar per la democràcia”
A Tortosa enterrem lo feixisme!
