< Tornar enrere

ACTUALITAT: NOTÍCIES

17.01
2018
Les JERC apostem per la unió dels tramvies en superfície per la Diagonal

El dissabte 13 de gener les Joventuts d’Esquerra Republicana vam aprovar la Proposta de Resolució a favor de la connexió de les dues xarxes de tramvia de l’àrea metropolitana de Barcelona per l’avinguda Diagonal i en superfície. Aquest projecte representa una millora substancial de la xarxa de transport públic, en concret dels municipis de la primera corona metropolitana,  i promou una desincentivació de l’ús del vehicle privat.
 

Des de la creació del TramBaix i el TramBesòs, el debat sobre la connexió de les dues xarxes ha estat altament present dins l’agenda política municipal i metropolitana. Si bé en un primer moment la connexió en superfície per la Diagonal semblava imminent, el resultat de la consulta sobre la reforma de l’avinguda el 2009 va aturar la iniciativa.
 
Les Joventuts d’Esquerra Republicana defensem la unió de les dues xarxes com a una millora necessària de l’accessibilitat en transport públic de l’AMB i com a alternativa al vehicle privat. D’aquesta forma, es considera que l’opció en superfície permet l’eliminació de carrils dedicats a aquest transport convencional. En aquest sentit, a llarg termini es reduiria el trànsit al oferir un traçat ràpid, còmode i intermodal, ja que permetrà l’intercanvi amb autobusos, metro o ferrocarrils.
 
Per altra banda, expressem els nostres dubtes sobre l'actual model de gestió públic-privada en el transport públic. Creiem que es crea una situació de desigualtat quan sempre és l'administració pública qui assumeix els riscos econòmics, les incertituds inherents al projecte i les problemàtiques socials derivades d'aquest que es poden generar, mentre que el capital privat és qui obté els beneficis de la gestió un cop els riscos són mínims. En aquest sentit, la unió de les dues xarxes obligarà a una reconsideració dels contractes de concessió actuals, permetent obrir el debat sobre una futura explotació totalment pública del tramvia, la qual ha de ser el nostre objectiu.
 
Per acabar, destaquem que aquest projecte només és una peça més en un trencaclosques metropolità que cal anar completant. Considerem indispensable la finalització del tram central de la Línia 9 i la resta d’obres previstes al Pla Director d’Infraestructures, així com la creació de carrils BUS-VAO als accessos de Barcelona, la millora de la xarxa de busos metropolitans, l’ampliació de la  xarxa metropolitana de carrils bici o la creació d’un servei de Bicing que superi les fronteres administratives de Barcelona.
 

Les JERC apostem per la unió dels tramvies en superfície per la Diagonal Les JERC apostem per la unió dels tramvies en superfície per la Diagonal