2007
Les JERC-Comarques Gironines van engegar ahir la campanya 'Volem el traspàs de la Renfe ara!'. La presentació de la campanya es va dur a terme a l'estació de Riudellots de la Selva, amb la clausura simbòlica d’aquesta estació a causa del seu ruïnós estat. Aquesta és la primera d'un seguit d'accions reivindicatives que les JERC-Comarques Gironines pensen realitzar en els propers mesos per exigir a l'Estat espanyol el traspàs immediat de la Renfe i la inversió econòmica necessària per adequar les infraestructures existents a les necessitats actuals dels gironins i les gironines.
Les JERC-Comarques Gironines van engegar ahir la campanya 'Volem el traspàs de la Renfe ara!'. La presentació de la campanya es va dur a terme a l’estació de Riudellots de la Selva, amb la clausura simbòlica d’aquesta estació a causa del seu ruïnós estat. Aquesta és la primera d’un seguit d’accions reivindicatives que les JERC-Comarques Gironines pensen realitzar en els propers mesos per exigir a l’Estat espanyol el traspàs immediat de la Renfe i la inversió econòmica necessària per adequar les infraestructures existents a les necessitats actuals dels gironins i les gironines.
Segons el seu portaveu, Eduard Adrobau, “un país que pretén ser un motor econòmic d’Europa no es pot permetre el lamentable estat en què es troba la nostra xarxa ferroviària”. I ha afegit que “cal deixar de ser una colònia controlada des de Madrid. Si volem ser un país ben comunicat, sostenible i amb tots els serveis que necessitem els catalans i catalanes d’avui i de demà, és necessari que la gestió de Renfe estigui en les mans de la Generalitat de Catalunya".
La campanya constarà tant d’accions reivindicatives, com la que es va realitzar ahir a Riudellots, com d’actuacions institucionals. Pel que fa les accions, les JERC pensen repartir més de 4.000 adhesius i obrir un concurs de fotografia-denúncia de la Renfe en què el guanyador s’endurà un abonament per a l’Acampada Jove. Al mateix temps, ja s’han presentat al Congrés de Madrid més de 100 preguntes parlamentàries i una proposició no de llei en què es demanen més inversions per a la xarxa ferroviària regional.