< Tornar enrere

ACTUALITAT: NOTÍCIES

22.01
2018
L’Alta Velocitat arriba a Castelló 11 anys i 30 minuts tard

Després de més d’11 anys de retard sobre les primeres previsions, que va fer el Ministeri de Fomento, l’alta velocitat arriba a Castelló.

L’alta velocitat ha arribat, en el seu viatge inaugural, amb els màxims representants polítics de l’Estat i del país, 11 anys i 30 minuts tard. L’anècdota dels 22 minuts que el tren ha restat aturat a Sagunt, per problemes en el canvi de via, és només un exemple de l’estat de les infraestructures del País Valencià. A més, demostra que aquest tram de l’AVE no compleix amb els estàndards de qualitat de la majoria del traçat de l’alta velocitat espanyola.
 
Al País Valencià sempre ens hem de conformar amb infraestructures provisionals, com l’estació de València-Joaquim Sorolla, provisional des de 2010 i a la espera del soterrament de les vies a la ciutat de València o com aquest tercer fil provisional mentre s’acaba de construir el Corredor Mediterrani.
 
Un altre aspecte que cal denunciar és el preu abusiu dels bitllets per fer el trajecte València – Castelló. Si bé el viatge amb Euromed té un preu d’uns 12€, amb AVE aquesta quantitat es multiplica per 2, fent la mobilitat al País Valencià inaccessible per les classes populars. Tampoc suposa una millora en el temps de trajecte, cosa que fa aquesta inauguració, fins i tot, contraproduent, ja que col·lapsa les vies existents.
 
Per tot això exigim el traspàs de la gestió ferroviària del País Valencià a la Generalitat Valenciana, per a poder fer una gestió de proximitat i prioritzar els projectes més beneficiosos per a la ciutadania. Cal apostar per projectes com el Corredor Mediterrani, la connexió de l’aeroport de l’Altet, el tren de la costa o l’electrificació de les línies de rodalies de València a Utiel, de Sagunt a Cabdet i la línia de rodalies d’Alacant.
 
Les Joventuts d’Esquerra Republicana considerem que el Corredor Mediterrani és una infraestructura prioritària pel país ja que vertebra de Nord a Sud els Països Catalans i els connecta amb Europa. Però cal dotar al corredor mediterrani de continuïtat i no fer una solució per trams.

No és un AVE, Volem rodalies dignes. No és un AVE, Volem rodalies dignes.