< Tornar enrere

ACTUALITAT: NOTÍCIES

10.04
2017
Més transport públic, menys privat!

Les Joventuts d'Esquerra republicana exigim un transport públic digne. Amb l'ampliació horària d'autobusos urbans i interurbans, metrovalencia i rodalies. 

Recentment Giuseppe Gezzi, regidor de mobilitat sostenible i espai públic de l’ajuntament de València, va anunciar que no es podrà aparcar al carril bus en l’horari tradicional de 22 a 7h. Amb aquesta mesura espera una menor afluència de vehicles privats als principals carrers de la ciutat de València. L’objectiu és compartit, atés que el vehicle privat és la font de contaminació que més perjudica el nostre medi ambient. Les formes, per contra, no les compartim i per això celebrem que des de l’ajuntament es postpose la adopció de la prohibició durant un temps. Aquesta prohibició s'ha fet sense la participació en la Mesa de la mobilitat i sense escoltar l'opinió de treballadors i usuaris, inclús els companys de govern s’han posicionat en contra i han afirmat que la policia local no multarà als cotxes que aparquen al carril bus.

Des de Esquerra Republicana-València i les Joventuts d’Esquerra Republicana pensem que per arribar a l’objectiu comú de disminuir l’ús del vehicle privat en la nit valenciana s’han de fer molts passos abans de realitzar aquestes prohibicions.
Primerament, cal ampliar realment el servei d’autobusos urbans d’EMT tant en horaris com en freqüència i no només rentar la cara a dos línies nocturnes, com ha ocorregut. No és acceptable  haver d’esperar més de mitja hora entre autobús i autobús, això sense tenir en compte la situació que es presenta si s'ha de fer transbord, on potser s'haja d'esperar mig hora més.

En segon lloc, és imprescindible crear els serveis nocturns d’autobusos metropolitans (MetroBus), MetroValència i rodalia de Renfe acompanyat d'una xarxa d' aparcaments dissuasius a les principals entrades de la ciutat amb possibilitat de enllaçar amb serveis de transport públic. Amb aquestes mesures s’aconseguiria que els treballadors i ciutadans que són a la ciutat de València durant les nits tingueren un servei adequat per poder tornar a casa.

A més, creiem que entre setmana s’ha de permetre aparcar als carrils bus, tenint en compte el poc trànsit que hi ha i així alliberar els barris dels problemes de estacionament que pateixen. Per contra, els caps de setmana, amb el major moviment de persones que es produeix, s’ha de facilitar altres tipus de solucions per a que tothom puga arribar a qualsevol indret de la ciutat sense utilitzar el cotxe.

Per a finalitzar, recordem a l'Ajuntament de València que ha d'exigir al govern central el contracte programa per a igualar el finançament al transport públic amb altres grans ciutats de l’estat com son Madrid, Barcelona, Sevilla o Santa Cruz de Tenerife.

Per què només en Falles? Per què només en Falles?