2008
El passat 30 d’Octubre es va donar a conèixer que Badalona seria la Capital de la Cultura Catalana el 2010.
Aquesta fita figurava en el programa d’ERC i en el pacte de govern. El projecte presentat per la regidoria de Cultura i Patrimoni Cultural ha merescut el reconeixement del jurat, això pot ser doncs una valuosa aportació al govern municipal.
El regidor, Jaume Vives, ha destacat que és un repte i una oportunitat per Badalona ja que serà la primera ciutat de l’àrea metropolitana a obtenir aquest títol.
Moltes entitats i particulars de Badalona han donat suport al manifest que l’àrea de Cultura i Patrimoni ha promogut, això indica clarament que hi ha una gran dinamització social.
Badalona 2010 serà la setena Capital de la Cultura Catalana, després de Banyoles 2004, Esparreguera 2005, Amposta 2006, Lleida 2007, Perpinyà 2008 i Figueres 2009.
La Capital de la Cultura Catalana té com a objectiu fer una gran difusió de l’ús i el prestigi social de la llengua i cultura catalanes, augmentar la unió cultural dels territoris on hi hagi una llengua i una cultura catalana i promocionar el municipi designat com a tal. El Parlament de Catalunya va aprovar per unanimitat la Capital de la Cultura Catalana l’any 2004.
Amb tot si se’n fa una bona difusió això pot ser realment útil per a Badalona i per a tots els municipis que han estat o seran triats Capital de la Cultura Catalana.
JERC-BDN