< Tornar enrere

ACTUALITAT: NOTÍCIES

31.01
2018
Les JERC Mataró ens sumem a la mobilització de "STOP PUJADES"

La setmana passada les JERC Mataró, amb suport de militants d'altres Seccions Locals de la Regional, ens hem sumat a la marea de mobilitzacions contra la darrera pujada de preus del transport públic. Les tarifes actuals de la T10 d'una zona i la T10 de tres zones han pujat un 91,73% i un 86,14% respectivament respecte a l'any 2001. Les mobilitzacions van començar centralitzades a Barcelona però ja s'estan estenent també a alguns municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Com no podia ser d'altra manera, les JERC hem estat al peu del canó per començar a convocar, des de "STOP PUJADES", concentracions d'acció i protesta a l'Estació de Rodalies de la capital maresmenca. Estem convençudes que l'agitació popular s'anirà estenent per tota la comarca com una taca d'oli i que NO es normalitzarà la vigent situació d'augment tarifari.

Després de tres anys de congelació tarifària, gràcies a la mobilització popular de l’any 2014, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana i la intervinguda Generalitat han apujat les tarifes del transport més d’un 2% en tots els abonaments generals, llevat de la T-Jove i l’abonament per a persones sense feina.

Com sempre, són els i les usuàries les que paguen la manca de finançament públic –especialment per part de l’estat espanyol- i el deute acumulat fruit de la mala gestió, l’excés de directrius amb sous astronòmics i la conversió de TMB en un cementiri polític d’elefants.

Exigim l’aturada d’aquesta pujada i tornar a les tarifes del 2013, per obrir una taula social que fixi les tarifes d’acord amb el poder adquisitiu de la majoria d’usuàries, en uns moments marcats per l’elevat atur, la precarietat i els baixos ingressos: per assegurar que el transport públic és un servei bàsic i no un luxe. A més, continuem amb les nostres reivindicacions, com són conèixer les retribucions de la direcció de TMB les quals es nega a fer públiques; que la T-Mobilitat sigui 100% pública deixant fora la Caixa, Indra i la resta d’empreses que la gestionaran.

Aquesta pujada de preus també ho acaba pagant el medi ambient. Per molta gent el llindar de rendibilitat per agafar el transport públic vers el transport privat s'acaba esvaint amb aquests augments tarifaris. Reduïm (o no fomentem) l'ús del transport privat i, conseqüentment, les emissions de diòxid de carboni!

Tornem a les estacions, aquestes estacions que fa quatre anys ja es van omplir de lluita i van aconseguir la rebaixa del preu de la T-10 i una congelació tarifària que ha durat 3 anys. No pararem fins a aconseguir que aquesta pujada de preus sigui retirada!

Concentració a Rodalies de Mataró per STOP PUJADES Concentració a Rodalies de Mataró per STOP PUJADES