2012
La secció local de Jerc Mataró ens hem manifestat, aquesta tarda, a l’interior de l’estació de RENFE per denunciar la pujada de taxes del transport públic català per part de la Generalitat.
En aquest sentit, d’aquesta manera volem demostrar el nostre malestar davant una gestió que qualifiquem de “nefasta” com a joves lluitarem per evitar la privatització dels serveis que creiem haurien de ser “lliures i de gran qualitat”.
Manifest:
Les JERC de Mataró juntament amb diversos col•lectius d'afectats per la pujada de taxes del transport públic hem convocat aquesta concentració per tal de reivindicar i fer escoltar la nostra veu en contra de les maniobres que està efectuant el govern de la Generalitat, encarint serveis bàsics de la població.
Volem fer-nos ressó de les queixes i malestars de la ciutadania davant de les gestions nefastes dels que ens governen. Hem de deixar ben clar que no consentim que se'ns retallin drets i la nostra tasca és, entre tots aturar aquest impuls massiu cap a la privatització de molts serveis, que per sobre de tot haurien de ser públics i de gran qualitat. No volem per tant, considerar aquest acte com a quelcom polític més aviat al contrari, som la veu del poble que demana i reclama el que és seu.
“El govern dels millors”, tal i com ells s'anomenen, en el Pla de Pressupostos de l'Administració d'aquest any que estem entrant han aprovat l'encariment en un 12% de la T-10 i un augment fins a 2 euros en el bitllet senzill (com és el cas de Mataró) de tots aquells transports públics que depenen de l'Autoritat Metropolitana de Transports (ATM). D'altra banda, també s'han aprovat la reducció del preu d'aquells bitllets mensuals i trimestrals, per tal d'incentivar-ne la compra.
Segons la Plataforma de Promoció del Transport Públic (PTP) en el període 2001-2012 la T-10 s’ha encarit un 74% amb la intenció d’atraure viatgers cap als abonaments mensuals i trimestrals, la qual cosa ha fracassat, doncs encara, la famosa tarjeta de 10 viatges, concentra el 84% del total de vendes de títols de transport; motiu suficient per adonar-se que no s'estan aplicant les mesures correctes. Aquesta maniobra provoca com a conseqüència l'obligació als usuaris d'usar el transport privat per a desplaçar-se ja que fent càlculs els hi pot “sortir més a compte”. D’aquesta manera, en comptes d'afavorir la demanda del transport públic com es fa amb el vehicle privat (peatges a l'ombra, plans Prever, descomptes a l'impost de matriculació i l'àrea verda...), s'apliquen retallades del servei.
El govern espanyol, en el període 2010-2012 ha reduït en un 43% la seva aportació a la ATM (ha passat de 200M€ a 133M€), i d'aquesta manera, els ciutadans han vist com s'augmentava la tarifa del transport públic. Des d'aquí volem fer una crida, per a despertar a tothom que es veu afectat per aquest i molts altres temes, a que es planti.
Mentre Catalunya pateix 22.000 milions d'euros d'espoli fiscal, és a dir, diners que són generats aquí, per la nostra mà d'obra que se'n van a Madrid, i no tornen; es fan retallades en educació, es tanquen cada dia centres d'atenció primària perqué es consideren que no tenen suficient eficàcia, es congelen els sous dels funcionaris i s'allarga el pagament de les seves pagues extres, hi ha altres llocs al país veí, Espanya, que el seu bitllet senzill no puja d'1'5 euros. Estem disposats a permetre-ho? Comencem pel transport públic i acabem per educació, estem patint retallades als nostres drets, a coses que ens pertànyen a nosaltres i ningú ens pot treure de les mans.
Recordem que si junts treballem per aconseguir un món millor per als nostres fills, ho aconseguirem. Només necessitem ganes, força i independència.
Mataró, 4 de gener de 2012