2012
El passat dia 15 de febrer les Joventuts d'Esquerra van presentar la seva proposta reivindicativa al concurs de la nova marca turística de l'Ajuntament (123 AC - #ésPalma): d'entre les 308 propostes, 15 han quedat fora per no complir amb els requisits establerts. Dídac Martorell, Secretari d'Organització diu “no m'estranya gens ja que no ens deixaven fer servir el topònim català”.
Per aquest motiu Martorell diu que “davant d'aquest atac directe a la normalització de la llengua, no ens podem quedar mans plegades”, explica que “és per això mateix que les JERC – Illes encetam una campanya pública de desobediència civil”, “feim una crida a tots aquells ciutadans de Palma que estan en contra de la imposició del castellà, animam a tothom a tapar o guixar l'afegitó “de Mallorca” de totes les reproduccions de la nova marca turística”. Martorell conclou dient que “no es pot seguir enganant als estrangers, ells volen conèixer Ciutat, és hora d'explicar que ni som toreros, ni som castellans”.
Les JERC afirmen que aquesta campanya és una més de les múltiples respostes del moviment popular que congregà 50.000 persones el 25 de març està duent a terme, com per exemple “Enllaçats pel català”, que congrega prop de 100 centres adherits, el “Moviment per la Llengua”, que compta amb més de 9300 firmes contra la modificació de la Llei de Funció Pública o els 35 dies de les vagues de fam de Jaume Bonet i Tomeu Amengual.