13.01
2022
2022
Capgirem el sistema de precarietat
La tasca del Capitalisme és la de portar-nos a un consumisme sovint innecessari que es retroalimenta i genera grans beneficis per les empreses de sempre, les multinacionals com Amazon, Zara o Apple.
Després de Nadal i Reis venen les rebaixes, una època de l’any que en general comporta una continuació de l’explosió de l’habitual consumisme desmesurat al qual ens aboca el sistema capitalista. La maquinària es posa en marxa uns mesos abans amb les tècniques de l’anomenat màrqueting que consisteix a crear-nos necessitats irreals per aconseguir augmentar les vendes a través del bombardeig d’anuncis constants.
Un dels problemes més visibles que generen aquestes festes, són els residus i és que l’entitat Verdemar-Ecologistes en Acció calcula que aquests s’incrementen en un 30% fins a assolir unes 20.000 tones diàries aproximadament. En aquest munt de residus, també trobem els associats al malbaratament alimentari produït per les menjades i la restauració que arriba a situar-se també en un augment del 30%.
Les contractacions temporals en diversos sectors com la distribució, l’hosteleria, les grans superfícies o els centres comercials, també són usuals, tant com, les hores extra en negre, els sous per sota dels mínims i totes les tècniques per explotar al màxim durant aquestes festivitats.
És clar que això no són fets aïllats, és la tasca del Capitalisme, a través de l’eina del màrqueting, la de portar-nos a un consumisme sovint innecessari que es retroalimenta i genera grans beneficis per les empreses de sempre, les multinacionals com Amazon, Zara o Apple.
Per revertir aquesta situació, no obviant que també caiem en contradiccions, en primer lloc, cal una tasca de generar consciència de classe, en segon lloc, focalitzar gran part de les polítiques econòmiques en els sectors productius que exploten i s’emporten els grans beneficis i finalment, des de la perspectiva del consum, compra sempre de forma responsable, respectant els drets laborals, feminista i de proximitat.
En definitiva, apostem per un consum responsable i lluitem plegats per capgirar el sistema!
Un dels problemes més visibles que generen aquestes festes, són els residus i és que l’entitat Verdemar-Ecologistes en Acció calcula que aquests s’incrementen en un 30% fins a assolir unes 20.000 tones diàries aproximadament. En aquest munt de residus, també trobem els associats al malbaratament alimentari produït per les menjades i la restauració que arriba a situar-se també en un augment del 30%.
Les contractacions temporals en diversos sectors com la distribució, l’hosteleria, les grans superfícies o els centres comercials, també són usuals, tant com, les hores extra en negre, els sous per sota dels mínims i totes les tècniques per explotar al màxim durant aquestes festivitats.
És clar que això no són fets aïllats, és la tasca del Capitalisme, a través de l’eina del màrqueting, la de portar-nos a un consumisme sovint innecessari que es retroalimenta i genera grans beneficis per les empreses de sempre, les multinacionals com Amazon, Zara o Apple.
Per revertir aquesta situació, no obviant que també caiem en contradiccions, en primer lloc, cal una tasca de generar consciència de classe, en segon lloc, focalitzar gran part de les polítiques econòmiques en els sectors productius que exploten i s’emporten els grans beneficis i finalment, des de la perspectiva del consum, compra sempre de forma responsable, respectant els drets laborals, feminista i de proximitat.
En definitiva, apostem per un consum responsable i lluitem plegats per capgirar el sistema!