2007
Ahir dilluns 10 de setembre a la una del migdia les JERC del Baix Llobregat han dut a terme un acte de protesta davant l'estand d'informació d'AENA a l'Aeroport del Prat de Llobregat. Durant l'acte, una quinzena de militants van desplegar una pancarta amb el lema “Contra la vostra incompetència, independència!” i han repartit octavetes on es denunciava l'agravi comparatiu entre les inversions estatals destinades a Barajas i les que van a parar al Prat, la inacció del govern espanyol per a deturar la marxa cap a l'aeroport madrileny de companyies com EasyJet o Iberia, i en general el model centralista de gestió aeroportuària imposat per AENA.
Ahir dilluns 10 de setembre a la una del migdia les JERC del Baix Llobregat han dut a terme un acte de protesta davant l'estand d'informació d'AENA a l'Aeroport del Prat de Llobregat. Durant l'acte, una quinzena de militants van desplegar una pancarta amb el lema “Contra la vostra incompetència, independència!” i han repartit octavetes on es denunciava l'agravi comparatiu entre les inversions estatals destinades a Barajas i les que van a parar al Prat, la inacció del govern espanyol per a deturar la marxa cap a l'aeroport madrileny de companyies com EasyJet o Iberia, i en general el model centralista de gestió aeroportuària imposat per AENA. L'acció es va emmarcar en la jornada de lluita impulsada per les JERC arreu del país sota el lema “Prou incompetència espanyola! Alternativa independència” , que es va desenvolupar al llarg de la vigília de la Diada de l'Onze de Setembre i que va tenir per objectiu denunciar la incompetència i la desídia espanyoles en la gestió de les infraestructures catalanes.
“El model aeroportuari espanyol no respon ni a criteris d'equitat ni a criteris d'eficiència”, va declarar Lluís Pérez, Secretari d'Imatge i Comunicació de les JERC del Baix Llobregat, “ja que ni ajuda els aeroports més petits a situar-se a l'alçada dels més grans ni inverteix en aquests per a desenvolupar tot el seu potencial”, sent aquest darrer cas el de l'Aeroport del Prat. Enlloc d'això, segons Pérez, “hi ha un centre, Barajas, que absorbeix tota l'atenció i recursos de l'administració espanyola, de manera injusta des d'un punt de vista ètic i ineficient des d'una òptica econòmica”. L'engrandiment de Barajas a expenses del Prat respon, segons va afirmar Pérez, “al deliri nacionalista de la classe política espanyola, obsessionada amb fer de Madrid poc menys que el centre de l'Univers i amb aconseguir situar els Països Catalans en un estat, que mai els hi ha sigut propi, de dependència econòmica respecte al centre de l'Estat”.
Al seu torn, Carles Vilaseca, portaveu de les JERC del Prat, va assegurar així mateix que el fet que l'Aeroport del Prat perdi oportunitats i competitivitat per culpa de la decisió política de privilegiar artificialment Barajas repercuteix directament sobre el benestar del jovent del Baix Llobregat. Un Aeroport més fort “no només significa més llocs de treball al mateix Aeroport, sinó també més empreses que decideixen instal·lar-se i operar a l'àrea metropolitana de Barcelona, més internacionalització de l'economia de la mateixa, i en definitiva més oportunitats pels i les joves del Baix Llobregat i, en general, de tot el país”. És per això, va concloure Vilaseca, que “avui dia és una necessitat, pel país i pel jovent del país, que l'Aeroport del Prat passi a ser gestionat per mans catalanes”