< Tornar enrere

ACTUALITAT: NOTÍCIES

12.01
2009
Les JERC critiquen la manca de criteri de Maragall en la concessió d’ajudes als centres educatius

Davant la presentació per part del Departament d'Educació del programa +R+A que suposarà, segons el propi Departament d’Educació, una inversió total de 58 milions d’€. Les JERC (Joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya) comparteixen totes aquelles mesures encaminades a millorar la qualitat dels centres educatius i fer front a les necessitats que plantegen els seus projectes educatius. Tanmateix, les JERC qualifiquen les mesures de poc oportunes i encertades degut a no complir l’estipulat en el Pacte Nacional per l’Educació i que pel d'estar a les portes del debat parlamentari de la LEC, que s’inicia el 16 de gener, mesures com aquestes podrien enterbolir el seu debat.

Davant la presentació per part del Departament d'Educació del programa +R+A que suposarà, segons el propi Departament d’Educació, una inversió total de 58 milions d’€. Les JERC (Joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya) comparteixen totes aquelles mesures encaminades a millorar la qualitat dels centres educatius i fer front a les necessitats que plantegen els seus projectes educatius.

Tanmateix, les JERC qualifiquen les mesures de poc oportunes i encertades degut a no complir l’estipulat en el Pacte Nacional per l’Educació i que pel d'estar a les portes del debat parlamentari de la LEC, que s’inicia el 16 de gener, mesures com aquestes podrien enterbolir el seu debat. És evident que existeix una manca de recursos a l’ensenyament públic català, però precisament per la seva escassetat, l’assignació d’aquests ha de correspondre a una planificació correcta des del punt de vista de l’equilibri territorial i de les inversions.

Les JERC no comparteixen tampoc, ni política ni pedagògicament, la proposta d’incrementar l’horari lectiu del professorat. Ja que és una mesura que no ajuda ni al professorat ni a l’alumnat i l’increment d’aquest horari modifica substancialment el que es va establir en el Pacte Nacional per a l’Educació: permetre dinàmiques de treball més cooperatives com ara el treball en equip i l’aptitud tutorial. L’augment de les hores lectives, especialment en l’educació secundària obligatòria, no comporta que el professorat pugui disposar de més temps i dels suports necessaris per atendre adequadament l’alumnat.

Davant d’aquesta situació les JERC aposten per a dedicar una major pressupost a l’educació per tal de reforçar els centres educatius. Per aquest precís motiu les JERC insten al govern de la Generalitat a mantenir una actitud ferma davant el Govern Central amb la finalitat d’aconseguir un finançament digne que suposi posar fi a la precarietat econòmica i a l’encallament de sectors com la mateixa educació, la sanitat o la llei de dependència

universitaris-607.jpg universitaris-607.jpg