El 17 de Gener, diada de Menorca, commemorem la reconquesta de l’illa pel Rei Alfons III als musulmans i la seva incorporació a la Corona Catalano Aragonesa l’any 1287. Aquesta, va significar la repoblació de Menorca amb persones vingudes principalment de l’Empordà, les quals van portar la llengua i cultura catalanes, trets que defineixen actualment als menorquins. Coincideix també amb l’onomàstica de Sant Antoni, al qual segons la tradició, havien invocat durant la reconquesta per guanyar la lluita.