2007
Amb el fred i els torrons arriben les campanyes publicitàries que representen, any rera any, una visió estereotipada dels regals i les joguines. Ens mostren de nou el mateix repartiment de rols de sempre, pel qual els nens han de voler jugar a ser herois i les nenes han d'aspirar a ser princeses. Si bé el sexisme als mitjans de comunicació és una constant durant l'any, aquest en particular és encara més punyent pel fet que afecta els infants. Gran part dels anuncis de joguines transmeten una visió del món i de les relacions socials que certament influeix en el comportament dels nens i de les nenes, en la creació de la seva visió del món i de les seves expectatives personals.
Recentment, s'ha iniciat una campanya promoguda per l'Observatori de les dones en els mitjans de comunicació Enllaç: http://www.observatoridelesdones.org/ que pretén denunciar aquesta dinàmica sexista de la publicitat amb una campanya de Nadal per promoure un consum no sexista dels regals. Podeu trametre les vostres queixes sobre publicitat sexista a través d'aques formulari. Enllaç: http://www.observatoridelesdones.org/catala/default.htm
També el Departament d'Acció Social i Ciutadania ha elaborat uns
materials en què es demana als pares i mares que comprenguin la
importància de l'elecció de les joguines per als infants. Es pot
consultar el tríptic aquí.
http://www.gencat.net/icdona
Les joguines no són sexistes, deixem que les nenes i els nens puguin desenvolupar lliurement la seva personalitat.