Segueix-nos:
< Tornar enrere

ASSEMBLEA NACIONAL DE DONES

23.11
2016
Recalmem-ho, el tenim ben a prop #TrenquemElMasclisme!

Moltes empreses generen productes destinats al públic femení que, tot i ser idèntics als masculins, tenen un etiquetatge diferent i, el que és rellevant, un cost més elevat; arribant, fins i tot, a ser entre el 20% i el 50% més cars. Això és el que s’anomena Taxa Rosa: la diferència de preu que paguem les dones per a determinats productes, com ara el cost de perruqueries, cremes, maquinetes d’afaitar, sabons o joguines per a infants.

En el context actual on la bretxa salarial és encara present, les dones, tot i cobrar menys que els homes per a fer la mateixa feina (fins a un 25% inferior segons l’informe de Desenvolupament Humà 2015 de l’ONU), patim una precarització del mercat laboral. És una arma de doble fil que fa pagar a aquell col·lectiu discriminat un major preu. Irònicament, moltes investigacions demostren que només una minoria és la que té com a preferit el color rosa. Ara bé, va descobrir-se que si es destinava aquest color als productes per a dones s’augmentaven les ventes i s’obtenia un sobrepreu. Tot i ser només el 40% del total de la força laboral, les dones som el 70% de la força de consum a nivell mundial.

Per tot això, denunciem aquest impost ocult discriminatori i volem pagar un mateix preu per un mateix producte: RECLAMEM-HO, el tenim ben a prop, #TrenquemElMasclisme!r

Recalmem-ho, el tenim ben a prop #TrenquemElMasclisme! Recalmem-ho, el tenim ben a prop #TrenquemElMasclisme!