17.01
2019
2019
Aquesta Diada siguem la força de Menorca!
Com cada any el dia 17 de Gener el poble menorquí commemorem la incorporació de l’illa de Menorca a la corona catalanoaragonesa, l’any 1287, per les tropes d’Alfons el Liberal, i l’arribada així de la cultura i la llengua catalana que encara avui ens defineixen com a poble.
En aquesta data tan important pels menorquins i menorquines ens agradaria reivindicar la Diada del Poble de Menorca, com el dia d’un poble unit i en defensa d’una terra lliure, verda i justa. Per pàtria tenim una illa, amb un patrimoni físic i cultural el qual ens identifica i ens uneix, per això hem de ser conscient de la importància de conservar-lo i valorar-lo, tenint com a objectiu que les futures generacions puguin seguir gaudint d'allò que ara i abans ens ha fet créixer. Però fent i desfent tradicions les quals han de ser exemple d'una evolució d’una societat més lliure i igualitària.
Destacar, a més a més, que aquest any ens espera una activitat electoral intensa i on el sobiranisme menorquí haurà de marcar les passes per la lluita contra l’extrema dreta i per la defensa de la terra. Si més no, comencem l’any amb la campanya: La Força Jove, on els joves de Més per Menorca reafirmem el nostre discurs com a joves organitzats des de l’esquerra, l’ecologisme, l’antifeixisme i el feminisme en lluita per una Menorca que esdevingui completament sobirana.
Aquesta diada, més que mai, hem de demostrar que som la força de Menorca. Visca Menorca lliure!
