2007
El passat dia 10 d’abril es va posar en funcionament la pàgina web “www.desperta.cat” que naixia per tal de poder posar de manifest les mancances i problemes que viu la ciutat de Barcelona. Un mes després les JERC han pogut veure com aquest projecte s’ha consolidat i amb prop de 1.000 visites diàries s’ha convertit en un portal de referència pel jovent barceloní.
Amb un llenguatge proper i directe i d’una forma agosarada, les JERC – Barcelona han volgut incidir sobre el que consideren les quatre problemàtiques principals de Barcelona: l’accés a l’habitatge, la mobilitat i el transport públic, la destrucció del medi ambient i la precarietat laboral. Per fer-ho, i amb el suport publicitari de 25.000 adhesius que van ser enganxats per tota la ciutat, els joves republicans van editar 4 vídeos i van mantenir actualitzat a diari el seu bloc penjant, fins i tot, articles enviats pels joves que van voler col•laborar amb el projecte.
Gerard Gómez del Moral, Secretari d’Imatge i Comunicació de les JERC – Barcelona, ha considerat que “la campanya ha esdevingut un èxit rotund tant pel nombre de visites com pel nombre de col•laboradors” i s’ha mostrat altament satisfet per “la bona acceptació que ha tingut” així com pel fet “d’haver pogut fer arribar les propostes de les JERC a desenes de milers de joves”. Gómez del Moral ha puntualitzat que “era la primera vegada que les JERC – Barcelona dissenyàvem una campanya tant transgressora i agosarada com aquesta, però el seu rendiment ha estat immillorable”.
A partir d’ara “www.desperta.cat” serà el web de campanya de les JERC – Barcelona, on totes i tots els i les joves podran veure les propostes que fan les joventuts d’Esquerra per tal de solucionar tots els problemes denunciats durant aquest mes de web incògnita.