2010
Les Joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya (JERC) de la ciutat de Barcelona volem mostrar la nostra oposició frontal a la nova campanya engegada per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sota el títol “Et creus molt llest?” que intenta causar efecte sobre els viatgers del transport públic que no validen el seu bitllet.
Des de les JERC – Barcelona no entenem com TMB es pot gastar centenars de milers d’euros en una campanya publicitària sense cap efecte pràctic ni informatiu, i que en canvi no dubti en augmentar una mitjana d’un 2% el preu dels bitllets aquest any 2010 quan l’increment de l’IPC interanual només havia arribat al 0,4%.
A banda de la hipocresia de l’empresa pel que fa a termes econòmics, trobem absolutament intolerable i reprovable l’actitud de la mateixa al fer una campanya pensada i escrita en masculí, discriminant en tot moment a les viatgeres de metro i autobús i a tota la ciutadania de Barcelona en general.
És per això que les JERC – Barcelona iniciarem una campanya de protesta sota el lema “Què us heu cregut?” editant 10.000 octavetes amb dos dissenys que seran repartides els pròxims dies en diverses estacions de la xarxa de metro de la ciutat de Barcelona i reclamaran una política de preus no abusiva i més justa amb el jovent i amb el moment econòmic que patim.
Joana Busquets, Portaveu de l’Assemblea de Dones de les JERC - Barcelona, ha volgut remarcar la seva indignació davant “una campanya que discrimina a més del 52% de la població de Barcelona”, de la mateixa forma que ha volgut retreure a la regidora de Dones i Joventut de l’Ajuntament, Elsa Blasco, que toleri “una campanya tant marcadament sexista i discriminatòria en una empresa que depèn del consistori municipal”.
Per la seva banda Gerard Gómez del Moral, Portaveu de les JERC – Barcelona, ha anunciat “diverses mobilitzacions del jovent independentista de la ciutat els pròxims dies i mesos, per tal de protestar contra una campanya i una política de preus absurda, desmesurada i abusiva”, alhora que ha volgut criticar a la Presidenta de TMB i regidora a l’Ajuntament de Barcelona, Assumpta Escarp, que “no dubtés en pujar les tarifes un 2% en una època de crisi i en canvi decideixi gastar-se centenars de milers d’euros en una campanya sense sentit”.