< Tornar enrere

ACTUALITAT: NOTÍCIES

21.12
2011
L’encariment del 12% de la T-10 i la reducció del 5% de l’impost de vehicles son mesures que no compartim

Les Joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya (JERC) de la ciutat de Barcelona consideren que l’encariment d’un 12% de la T-10 respecte a les tarifes del 2011 és un despropòsit per part de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’Àrea de Barcelona. Segons la Plataforma de Promoció del Transport Públic (PTP) en el període 2001-2012 la T-10 s’ha encarit un 74% amb la intenció d’atraure viatgers cap als abonaments mensuals i trimestrals, la qual cosa ha fracassat, doncs encara concentra el 84% del total de vendes de títols de transport.

Aquest fracàs en incrementar la venda de títols mensuals i trimestrals demostra que cal canviar el model de gestió i de finançament de l’ATM. En el període 2010-2012 l’aportació de l’Estat ha passat de 200 M€ a 133M€, una reducció del 43%, mentre que la Generalitat i l’Ajuntament han incrementat la seva aportació en un 6,3% i un 9,5% respectivament, segons el Departament de Territori i Sostenibilitat.

El Portaveu de les JERC – Barcelona, Jordi Castellana, ha criticat que “les reiterades rebaixes de l’Estat espanyol en les seves aportacions a l’ATM es reverteixin inevitablement sobre els usuaris, amb una política de foment d’ús dels abonaments mensuals i trimestrals que mai ha funcionat i que cal canviar. Cal, per tant, acabar amb les reiterades penalitzacions als usuaris del transport públic quan l’Estat no compleix”.

Castellana ha considerat que “l’abaratiment de la T-Jove i la creació de tarifes específiques per a aturats són mesures socialment positives en època de crisi” malgrat que “l’increment d’un 12% de la T-10 és abusiu i la reducció d’un euro de la T-Mes una broma de mal gust”.
Des de les JERC – Barcelona també considerem poc apropiat congelar el preu de l’Àrea Blava i reduir prop del 5% l’impost de vehicles que vol aplicar l’Ajuntament de Barcelona precisament en època de crisi. Aquestes iniciatives resultaran en una disminució en els ingressos del Consistori i fomentarà l’ús del vehicle privat en detriment del Transport Públic.

T-ESCANYA T-ESCANYA