2007
El passat dia 10 d’abril es va posar en funcionament la pàgina web www.desperta.cat, que naixia per tal de poder posar de manifest les mancances i els problemes que viu la ciutat de Barcelona. Un mes després, les JERC han pogut veure com aquest projecte s’ha consolidat i amb prop de 1.000 visites diàries s’ha convertit en un portal de referència per al jovent barceloní. Amb un llenguatge proper i directe i d’una forma agosarada, les JERC–Barcelona han volgut incidir sobre el que consideren les quatre problemàtiques principals de Barcelona: l'accés a l’habitatge, la mobilitat i el transport públic, la destrucció del medi ambient i la precarietat laboral.
El passat dia 10 d’abril es va posar en funcionament la pàgina web www.desperta.cat, que naixia per tal de poder posar de manifest les mancances i els problemes que viu la ciutat de Barcelona. Un mes després, les JERC han pogut veure com aquest projecte s’ha consolidat i amb prop de 1.000 visites diàries s’ha convertit en un portal de referència per al jovent barceloní.
Amb un llenguatge proper i directe i d’una forma agosarada, les JERC–Barcelona han volgut incidir sobre el que consideren les quatre problemàtiques principals de Barcelona: l’accés a l’habitatge, la mobilitat i el transport públic, la destrucció del medi ambient i la precarietat laboral. Per fer-ho, i amb el suport publicitari de 25.000 adhesius que van ser enganxats per tota la ciutat, els joves republicans van editar 4 vídeos i van mantenir actualitzat a diari el seu bloc penjant, fins i tot articles enviats per joves que van voler col·laborar amb el projecte.
Gerard Gómez del Moral, secretari d’Imatge i Comunicació de les JERC–Barcelona, ha considerat que “la campanya ha esdevingut un èxit rotund tant pel nombre de visites com pel nombre de col·laboradors” i s’ha mostrat altament satisfet per “la bona acceptació que ha tingut”, així com pel fet “d’haver pogut fer arribar les propostes de les JERC a desenes de milers de joves”. Gómez del Moral ha puntualitzat que “era la primera vegada que les JERC–Barcelona dissenyàvem una campanya tan transgressora i agosarada com aquesta, però el seu rendiment ha estat immillorable”.
A partir d’ara, www.desperta.cat serà la web de campanya de les JERC–Barcelona, en què tot el jovent podrà veure les propostes que fan les joventuts d’Esquerra, per tal de solucionar tots els problemes denunciats durant aquest mes de web incògnita.