28.11
2014
2014
El Parlament de Catalunya fa un reconeixement a l’educació en el lleure, en garanteix l’estabilitat de finançament, i promou el seu accés a locals i espais gràcies a una moció de les JERC
El Parlament de Catalunya ha aprovat per una àmplia majoria aquest dijous una moció presentada per ERC, a iniciativa de les JERC, sobre l’educació en el lleure i en concret, sobre l’associacionisme educatiu. El text aprovat recull les tres reivindicacions màximes del sector, com són el reconeixement al valor educatiu d’aquesta tasca, l’estabilitat en el finançament i la garantia dels recursos per desenvolupar el lleure educatiu, apostant per la recuperació dels convenis plurianuals, així com l’accés als espais i els locals per poder desenvolupar la tasca diària de caus i esplais.
La moció també incorpora la necessitat de garantir la continuïtat del model de formació dels moviments associatius, davant de l’entrada en vigor dels certificats de professionalitat i recull el mandat al Govern per estudiar i implantar les mesures necessàries per tal d’homologar els nous certificats amb els cursos de les escoles de formació.
I finalment, el text aprovat pel Parlament també desenvolupa el dret d’accés al lleure educatiu d’una forma equitativa, i per tant recull mesures per tal de combatre les desigualtats socials i econòmiques i les desigualtats territorials.
En el posicionament de la moció, la diputada de les JERC, Marta Vilalta, ha destacat el nou pas endavant que significa aquest pronunciament del Parlament, i ha defensat el que representa l’associacionisme educatiu i el moviment de lleure educatiu com a escola de transformació, de crear persones crítiques, d’aportar valors, de participació i de desenvolupament personal.
I finalment, el text aprovat pel Parlament també desenvolupa el dret d’accés al lleure educatiu d’una forma equitativa, i per tant recull mesures per tal de combatre les desigualtats socials i econòmiques i les desigualtats territorials.
En el posicionament de la moció, la diputada de les JERC, Marta Vilalta, ha destacat el nou pas endavant que significa aquest pronunciament del Parlament, i ha defensat el que representa l’associacionisme educatiu i el moviment de lleure educatiu com a escola de transformació, de crear persones crítiques, d’aportar valors, de participació i de desenvolupament personal.
La diputada Marta Vilalta presentant la moció