Segueix-nos:
17.01
2016 12:00h
Diada de Menorca

El 17 de Gener, diada de Menorca, commemorem la reconquesta de l’illa pel Rei Alfons III als musulmans i la seva incorporació a la Corona Catalano Aragonesa l’any 1287. Aquesta, va significar la repoblació de Menorca amb persones vingudes principalment de l’Empordà, les quals van portar la llengua i cultura catalanes, trets que defineixen actualment als menorquins. Coincideix també amb l’onomàstica de Sant Antoni, al qual segons la tradició, havien invocat durant la reconquesta per guanyar la lluita. 

Les JERC, com cada any, participarem en l’acte que es reprodueix des fa molts segles, la Processó dels Tres Tocs en la qual se simbolitza l’entrada de les tropes del rei al portal de Maó.

Imatge diada de Menorca Imatge diada de Menorca