Segueix-nos:
< Tornar enrere

ASSEMBLEA NACIONAL DE DONES

16.12
2016
AQUESTES FESTES… TRENQUEM ESTEREOTIPS!

Ara que arriben festes és un bon moment per reflexionar sobre què regalem. Any rere any, quan arriba les campanyes comercials, seguim sent conscients del sexisme que envolta les nostres tradicions. Molts productes de consum augmenten la seva tirada publicitària quan s’apropen aquestes dates, i és necessari fer reflexió de l’impacte social d’aquest fenomen ja que el missatge publicitari que desprenen molts productes és clarament sexista. Bústies plenes de catàlegs i promocions, aparadors, anuncis de televisió i de ràdio, carregats de publicitat sexista, que divideix i dirigeix els jocs i el consum en general sota el prisma del gènere, és a dir, cap a l’home o la dona, fomentant i perpetuant així els rols i estereotips propis d’una societat heteropatriarcal. 

Ja en els jocs infantils, durant les primeres etapes de la vida, s’ensenya clarament —de manera més o menys subtil— el paper esbiaixat que home i dona han de tenir i desenvolupar durant la seva vida. Són especialment poderosos i perillosos perquè van dirigits a un públic molt vulnerable com són els infants, en una etapa especial de socialització que pot condicionar el seu futur. Els nens també poden ser princeses si així ho volen, també poden ser pares, també poden crear la seva pròpia pastisseria. Les nenes poden ser policies, jugar a ser constructores i marcar les seves pròpies rutes amb cotxes teledirigits.

 

Aquesta tendència en el joc sexista també s’identifica en la població juvenil i adulta, conservant el missatge però transformant els béns i serveis oferts. Colònies per a ella i algunes per a ell, les primeres ens fan ser un objecte de desig masculí i les segones un imant de persones del sexe contrari. Articles per la llar són gairebé exclusivament regals per dones, mentre que articles pel cotxe o d’oci són per homes. Aquests són només alguns exemples amb què ens trobem dia a dia, però especialment per aquestes dates.

 

Així doncs, davant la perpetuació dels rols de gènere i els estereotips que la societat segueix conservant, es fa imprescindible i necessari no defallir, i seguir amb la lluita incansable per trencar-los. És per això que la campanya que iniciem enguany les JERC, i a la qual aquest comunicat vol donar el tret de sortida, va enfocada a la sensibilització del jovent entorn a tots aquesta temàtica. Des de l’Assemblea Nacional de les Dones fem una crida a trencar amb els estereotips i amb aquest pensament conservador que ens imposa uns esquemes obsolets i que només dificulta la lluita que duem a terme dia rere dia per acabar amb el patriarcat.

 

 

Aquestes festes, #NoRegalisSexisme!

#NoRegalisSexisme! #NoRegalisSexisme!