Cada any, les tradicions nadalenques són aprofitades en benefici del Capitalisme, que genera una necessitat de consum artificial per la classe treballadora. Enguany no ha estat diferent i aquesta tendència s’ha reproduït al nostre país amb les estratègies de sempre: publicitat abusiva, reproducció d’estereotips, monopoli comercial de les grans empreses, el menysteniment de la llengua catalana i la sistematització dels abusos laborals.
Davant d’aquesta situació, el Jovent Republicà ha engegat una campanya de conscienciació arreu dels Països Catalans. En aquesta campanya s’ha advocat per l’aposta pels productes de proximitat, la presa de consciència contra el malbaratament dels recursos i contra l’abandonament d’animals que per desgràcia és tan freqüent en aquestes dates. Però les accions del Jovent Republicà no només s’han dirigit contra el consumisme capitalista sinó que també han apuntat la hipersexualització i la reproducció de la pressió estètica que imposen les grans empreses, així com s’ha assenyalat la falta de productes etiquetats en la nostra llengua o la pràctica totalitat de material publicitari en castellà. Òbviament, l’organització no ha deixat de banda al conjunt de la massa treballadora jove que s’ha vist abocada a l’explotació durant aquestes festes.
Al Baix Besòs - Maresme, la campanya s’ha allargat fins a les dates actuals, on el consumisme s’estén durant un tradicional període de rebaixes que ajuden a les grans empreses a desfer-se de l’excedent que generen durant el Nadal. Així doncs, arreu del nostre territori s’han dut a terme diferents accions com ara el desplegament de pancartes que anunciaven les nostres reivindicacions als eixos comercials dels nostres municipis. Exemples clars d’això són el centre comercial Màgic i el carrer del Mar (Badalona), el Mataró Park (Mataró) o el centre de diferents municipis on veiem com les grans superfícies i empreses han envaït espais que haurien d’estar ocupats pel comerç local: molt més beneficiós per la sostenibilitat i la sobirania comercial del nostre país. Una vegada més, la nostra militància s’ha mantingut compromesa i conscient que cal capgirar el consum nadalenc i triar l’alternativa.