Comunicat del Jovent Republicà del Baix Besòs i Maresme

Davant del missatge publicat aquest dimarts 29 de desembre per part d’una entitat del municipi de Mataró, les Joventuts d’Esquerra Republicana volem deixar clar el nostre compromís amb la lluita feminista i per uns Països Catalans lliures de violència contra les dones.

Com a organització política juvenil tenim tolerància zero cap al masclisme i la lgtbifòbia i per això sempre hem actuat amb rigor i contundència quan s’ha posat en el nostre coneixement qualsevol incompliment dels valors que ens defineixen. Sent conscients que no som aliens al sistema heteropatriarcal que està instal·lat de ple a la societat en què vivim, revisem cada dia el nostre comportament individual i col·lectiu per treballar per deixar enrere tota pràctica masclista.

Comptem amb un protocol contra les agressions masclistes i LGTBIfòbiques, en funcionament des de fa un any i mig, que sempre s’ha activat quan s’han rebut denúncies i que, quan així s’ha determinat, ha provocat l’expulsió de membres de la nostra organització. De fet, aquest protocol també contempla la gestió de casos de persones que no militen al Jovent Republicà perquè puguin denunciar actuacions i encoratgem en tot moment que s’utilitzi perquè cap agressió quedi impune.

No podem compartir la visió que es descriu del protocol, una eina que s’ha demostrat veritablement útil per a les dones de l’organització i de la que sempre en fem difusió per tal de posar-lo a l’abast de tothom. A més a més, estem convençudes que la resolució de conflictes per part de les responsables del protocol sempre ha estat la correcta i sempre té per objectiu de fer un front comú contra el masclisme. Aquest és un dels motius pels quals considerem que darrere d’aquell comunicat hi ha un intent de difamació i desprestigi contra la nostra organització que sempre treballa per revertir aquestes situacions.

Les acusacions que s’han fet són molt greus i ens sorprèn que s’hagin publicat a través de les xarxes socials en lloc de denunciar-les formalment. Creiem que aquest fet genera un flac favor al moviment feminista i respon a un atac premeditat en el marc d’una estratègia per desgastar la nostra organització i la seva militància, més que no pas a una disposició de resoldre veritables casos de violència masclista.

El Jovent Republicà ens prenem seriosament la lluita feminista i sempre intentem que la nostra gestió sigui impecable, per això manifestem la nostra absoluta voluntat de col·laborar per continuar treballant per una societat lliure de discriminacions de qualsevol mena i per això ja hem sol·licitat una trobada a l’entitat que ha emès el comunicat.

les Joventuts d’Esquerra Republicana volem deixar clar el nostre compromís amb la lluita feminista les Joventuts d’Esquerra Republicana volem deixar clar el nostre compromís amb la lluita feminista