< Tornar enrere

ACTUALITAT: NOTÍCIES

10.12
2009
Les JERC obren el peatge troncal d'Arenys

El passat dissabte 5 de desembre les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya del Maresme i el Barcelonès Nord van obrir el peatge troncal d'Arenys. Aquesta acció emmarcada dins la primera Setmana de la Lluita tenia per objectiu manifestar les mancances de l'Estat Espanyol i la imposició de peatges al territori que ja han estat coberts. En aquest sentit les JERC demanen la bonificació dels peatges de Sta. Sussanna i d'Arenys. En l'obertura del peatge, on hi van participar una vintena de persones, es van obrir la major part de carrils del peatge, on el Portaveu Regional, Albert Gaspà, va manifestar que "aquesta acció combina la Setmana de la Lluita i la Campanya "Per una C-32 lliure de peatges i una N-II cívica" Així mateix, el Portaveu Gaspà recull els tres punts per millorar la mobilitat dins la comarca del Maresme:

  1. PRIMER DE TOT, DONAR PRIORITAT AL TRANSPORT PÚBLIC, INVERTINT EN MILLORES A LA XARXA FERROVIÀRIA I EN TRANSPORT PÚBLIC PER CARRETERA.

El passat dissabte 5 de desembre les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya del Maresme i el Barcelonès Nord van obrir el peatge troncal d'Arenys.

Aquesta acció emmarcada dins la primera Setmana de la Lluita tenia per objectiu manifestar les mancances de l'Estat Espanyol i la imposició de peatges al territori que ja han estat coberts. En aquest sentit les JERC demanen la bonificació dels peatges de Sta. Sussanna i d'Arenys.

En l'obertura del peatge, on hi van participar una vintena de persones, es van obrir la major part de carrils del peatge, on el Portaveu Regional, Albert Gaspà, va manifestar que "aquesta acció combina la Setmana de la Lluita i la Campanya "Per una C-32 lliure de peatges i una N-II cívica"

Així mateix, el Portaveu Gaspà recull els tres punts per millorar la mobilitat dins la comarca del Maresme:

  1. PRIMER DE TOT, DONAR PRIORITAT AL TRANSPORT PÚBLIC, INVERTINT EN MILLORES A LA XARXA FERROVIÀRIA I EN TRANSPORT PÚBLIC PER CARRETERA. Cal augmentar la capacitat dels trens actuals i les freqüències de pas per les estacions de l'Alt Maresme i millorar la connexió ferroviària amb Girona. També creiem que cal donar prioritat a la construcció prevista de la nova línia de tren d'interior de Barcelona a Mataró. Cal implantar serveis d'autobús amb una periodicitat de 30 minuts en hora punta des de tots i cadascun dels municipis del Baix Maresme cap a Barcelona i millorar el servei d'autobusos entre els municipis de l'Alt Maresme, entre aquests i Mataró, amb Girona i amb Barcelona.
  2. FER GRATUÏTS ELS PEATGES DE LA C-32 PER ALS VEÏNS I VEÏNES DEL MARESME. Mentre no es pugui assumir el rescat complet de l'autopista, cal fer gratuïts els peatges de la C-32 per als veïns i veïnes del Maresme, si més no per a la mobilitat obligada. Arribats en aquest escenari, caldria crear nous accessos a la C-32, adequant els actuals allà on fos necessari, per tal de facilitar l'absorció del trànsitde l'actual N-II a la C-32.
  3. CONVERTIR L'ACTUAL N-II EN UNA VIA CÍVICA. Cal implantar mesures de pacificació de l'actual N-II per convertir-la en un veritable carrer més dels municipis pels quals passa.

maresmepeatge09-753.jpg maresmepeatge09-753.jpg