Segueix-nos:

Durant el cap de setmana del 3, 4 i 5 d’abril, una delegació de les JERC va participar convidada per Gazte Abertzaleak a l’ Aberri Asteburua, el cap de setmana de la pàtria d’Euskal Herria, a diferents municipis de Nafarroa.

Aquestes jornades van servir per aprofundir el coneixement de la realitat de Euskal Herria en diferents àmbits. Vam reivindicar la defensa del medi ambient fent una visita pel parc natural de la Foz de Lumbier, una via verda paral·lela al riu Irati creada per la erosió. També prenguérem consciencia del macro projecte del embassament de Yesa, del qual es vol triplicar la capacitat, deixant 5 municipis amb un nivell més baix de l’aigua. Continuant amb les rutes per la comarca de Zangoza, on ens trobàvem, visitarem el castell de Javier, part de la historia de Nafarroa des de fa mes…

Comparteix: Seguir llegint...

Les Joventuts d’Esquerra Republicana ens oposem al tractat de lliure comerç entre els EUA i la UE, conegut com a TTIP, i denunciem el procés opac que s’ha seguit per tal d’elaborar aquest tractat que ha estat mancat en tot moment de transparència, enlloc d'estar al servei de la ciutadania i proveir-la d'informació clara.

Les JERC rebutgem la creació dels tribunals ISDS que seran uns tribunals totalment arbitraris per tal de solucionar conflictes entre empreses i estats i que només beneficiaran a grans empreses i multinacionals. Malgrat que algunes veus proclamen que el TTIP pot comportar certs avantatges al comerç internacional, creiem que aquests no són uns avantatges clars ni certs, ja que no es coneixen les conseqüències i hi ha estudis que els posen en dubte. Per sobre de tot, no representen el model de proximitat que defesa la nostra organització. Les joventuts republicanes també ens oposem a aquest tractat, l’homogeneïtzació que es…

El passat 14 i 15 de novembre les JERC vam participar en la segona trobada internacional de joventuts independentistes (II Atòbiu internatzionali de sa Gioventudi Indipendentista) organitzada per l'organització independentista estudiantil sarda SCIDA.

Les jornades van comptar amb la participació conjunta de les joventuts del Sinn Féin i de la Ghjuventù Indipendentista de Còrsega així com també representació dels pobles basc, palestí i kurd. Les diferents delegacions vam compartir l'actualitat de les nostres respectives nacions però alhora vam debatre sobre nous models educatius i en com podem inserir el jovent al mercat de treball i solucionar el problema de l'atur juvenil desbocat que vivim tots. D'altre banda, la qüestió de la militarització i repressió policial de moltes de les nacions sense estats presents va planar al llarg de tota la trobada. En aquest…

Comparteix: Seguir llegint...

Les Joventuts d'Esquerra Republicana volem expressar la nostra mes gran solidaritat amb el poble de Kobanê, assetjat per les forces integristes de l’Estat Islàmic de l' Irak i el Llevant (ISIL).

Des del passat 2 de juliol de 2014, les YPG (Forces d'Autoprotecció Popular), vinculades al Partit de la Unió Democràtica kurda de Síria,  estan duent a terme una resistència heroica contra les tropes de l’ISIL sense pràcticament cap recolzament exterior. Aquesta batalla de Kobanê, tot i ser una mes en la guerra entre Kurds i ISIL en la defensa del Kurdistan, representa una peça crucial en el trencaclosques de l'Orient Mitjà contra l'integrisme religiós, doncs si la Comunitat Internacional permet que els milers d’homes i dones Kurds atrapats a Kobanê caiguin en mans de l’ISIL, haurà deixat palesa la seva…

Ahir vam viure un dels moments més importants de la història moderna europea, ahir vam veure com un poble era preguntat pel seu futur.  Ahir vam veure com milions de persones es mobilitzaven i expressaven la seva opinió a través de les urnes en un gest de pura democràcia. Ahir, Escòcia va centrar tota la nostra atenció, així com la de tot el món, protagonitzant el gran acte democràtic de permetre a un poble decidir i votar el seu futur d'esdevenir un estat independent.

Des de les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya, volem transmetre tot el nostre suport i solidaritat cap al poble escocès, que ha estat treballant i lluitant per poder decidir el seu futur, fer el referèndum possible i avançar cap a la seva llibertat. Admirem tota la feina feta des de la plataforma de campanya YesScotland, així com totes les mobilitzacions que han estat tenint lloc durant tots els mesos previs al referèndum. Malauradament, el no ha sigut la opció més votada, sobreposant-se al SÍ, i així doncs, Escòcia continuarà, com fins ara, sota la normativa del govern britànic. Aquest escenari,…

Comparteix: Seguir llegint...

Aquesta tarda s’ha presentat al centre cívic Pati Llimona un document a favor del dret a decidir signat per diverses joventuts polítiques d’arreu d’Europa. El document aposta pel dret a decidir de tots els pobles de forma democràtica i per treballar conjuntament per una nova Europa més democràtica i on la ciutadania tingui més poder de decisió.

La presentació s’ha fet en el marc d’una jornada internacionals organitzada per les Joventuts d’Esquerra Republicana i amb la participació de les delegacions vingudes de Finlàndia, Noruega, Dinamarca, Irlanda, Grècia, Gal·les, Galícia i el País Basc. La jornada ha tingut lloc aquest dissabte a Barcelona i les diverses entitats participants han pogut debatre sobre la necessitat d’una revolució democràtica a Europa. En ella s’han analitzat diversos moviments socials i democràtics que han tingut lloc a Europa i les seves conseqüències, s’ha destacat la necessitat de tenir una democràcia més participativa i la importància de preguntar a la societat sobre els…

Aquesta tarda les Joventuts d’Esquerra Republicana ens hem reunit a Barcelona amb els joves escocesos de Scotish National Party (SNP Students) en una trobada per debatre sobre les properes eleccions europees i enfocar les campanyes corresponents als dos referèndums que les dues nacions viuran passat l'estiu.

En la reunió hi han assistit representants de les joventuts republicanes, els nostres candidats a les eleccions europees i Dan Paris -Ex- National convener- i Rachel Blair -Equalities Officer of SNP Students- que han debatut sobre el futur d'Escòcia i Catalunya a la Unió Europea, el paper d'Europa en el marc dels referèndums i el camí cap a la independència de les dues nacions, compartint experiències, idees, campanyes comunes, com la que han iniciat les JERC fa poques setmanes a favor del vot als 16 anys; i posant especial èmfasi en la importància de la participació del jovent. Les JERC…

Comparteix: Seguir llegint...

Les Joventuts d'Esquerra Republicana volem mostrar tot el nostre suport a Gerry Adams detingut aquest dimecres a la nit al nord d’Irlanda. Les JERC, defensem fermament la figura del polític irlandès i no entenem com se’l pot acusar avui d’uns fets ocorreguts fa més de 42 anys.

Gerry Adams és un dels líders irlandesos més ben valorats segons les enquestes, així dons, les joventuts independentistes només entenem la seva detenció com un intent de desprestigiar-lo a ell i a la seva organització política, el Sinn Fein, en un moment en què tot fa pensar que les eleccions municipals i europees els seran del tot favorables. Les joventuts republicanes admirem a Gerry Adams i la seva tasca. Ha estat un lluitador incansable per la Pau i va aconseguir grans avenços amb els acords de Pau del divendres sant de 1998. Les JERC donem suport a Gerry Adams i…

El grup format per 7 persones i encapçalat per les diputades del Parlament de Catalunya Marta Vilalta i Hortènsia Grau han visitat durant tres dies els territoris del Sàhara Occidental ocupats pel Marroc.

La delegació catalana que està visitant el Sàhara Occidental constata la vulneració sistemàtica dels drets humans als territoris ocupats per part de Marroc. Després de tres dies de visita i de contacte amb la societat civil sahrauí, la delegació ha estat testimoni directe de la vulneració dels drets humans mitjançant repressió, tortures persecucions, negació dels drets de llibertat d’expressió i de manifestació, així com represàlies i opressió a mans de les autoritats marroquines. La delegació ha estat espiada i seguida al llarg dels tres dies a Alaiun per part de la policia marroquí, la qual fins i tot va retenir…

Comparteix: Seguir llegint...

Les Joventuts d’Esquerra Republicana rebutgem frontalment l’actuació de la Guardia civil la matinada del 6 de febrer a la frontera entre Ceuta i el Marroc on es va utilitzar material antiavalots per frenar l’arribada per mar d’un grup d’immigrants subsaharians.

El jovent independentista ja ens hem posicionat múltiples vegades contra l’ús de pilotes de goma però aquest cas arriba a vulnerar els drets humans, atacant a un grup de persones que lluitaven per sobreviure i arribar a la costa de Ceuta. Per aquest motiu, les JERC exigim la dimissió immediata del Ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz i del director de la Guardia Civil, Arsenio Fernández de Mesa, que va negar els fets qualificant-los ell mateix de “inhumans”.